Even bijpraten

20 mei 2014

Hoi Reisblog vrienden,

Na een aantal dagen niet in de lucht geweest te zijn, even bijpraten.

Vanaf de veerboot (foto) naar mijn niggie. Een heerlijke avond gehad. Of we zin hadden de volgende dag met haar mee te gaan. Ze is vogelaar, natuurlijk... oke vroeg op 7 uur verzamelen bij (foto) eerst tot 8 uur ontbijt erg leuk geregeld en toen het bos in vogels spotte. In de middag naar de Farmersmarkt ook zo leuk alles biologisch wat daar verkocht word. Toen nog even Charlottetown in, daar werd alles gereed gemaakt voor de komst van Charles en Camilla (Canada bestaat 150 jaar) en wordt groot scheept gevierd (foto). Toen naar huis heerlijk relaxen op het dek zoals mijn niggie het noemt en het uitzicht is zo fantastisch (foto) Bijzondere vogels zie je en zelfs een vos die even uit komt rusten in de achtertuin (foto). Volgende dag met de camper naar het strand dolle pret natuurlijk, hond mee zo gezellig en ook zo prachtig is dit strand (foto).

En aan alle gezelligheid komt een eind. Nu weer de terugreis gestart. Overnachting gisteravond in Caraquet aan de kust, waar Luc werd uitgenodigd om mee te gaan de volgende ochtend (4 uur) om lobsters te vangen. Na...(en het regende pijpestelen) ander keertje maar de man bleef aanhouden dat ze hier de lekkerste lobsters ter wereld te eten waren  De volgende dag hebben we toch even in de plaatselijke viswinkel een kijkje genomen, maar ze waren zo groot daar is in mijn campertje en geen pannetje voor beschikbaar wel een pondje prachtige grote prawns mee genomen.

Vandaag weer richting Quebec, ja helaas er zijn niet zoveel mogelijkheden om via een andere route terug te gaan maar we hebben toch nog een ja wel wat hobbelige weg met prachtig natuurschoon weten te vinden. Nu weer op een camping met snel internet. En weer de enige gasten. We hebben alles aan board en vermaken ons prima.

Bedankt voor jullie gezellige en leuke reacties best leuk zo ver weg zo af en toe contact te hebben.

Receptie (Annette) bedankt voor de info Ottawa dit is ons bekend en toen wij er waren was daar al veel van te merken, alleen konden niet een goede parkeerplek vinden om verder de stad in te gaan. Ja dan is een camper weer niet zo makkelijk.

Alvast voor jou maatje een heerlijke vakantie gewenst met wat je ook gepland hebt, veel plezier en geniet net zoals ik genoten (nog steeds) heb. Tot over ruim twee weken. En Jeannine succes met het werk en ik kom je volgende week weer helpen. Groetjes aan de collega's.

Zo zijn jullie weer op de hoogte van ons. Veel leesplezier !!!!!

1. Fenna Houtkoop:
    20 mei 2014
    Dit is een leuk groot verhaal maar we hebben net even geapt dus ga ik eve eerst foto's kijken tot later xx
  2. Receptie:
    21 mei 2014
    Wauw wat is Canada toch prachtig hé?! Schitterende natuur.
    Heel veel plezier.

Groetjes, Jeannine
  3. Fiep:
    24 mei 2014
    Hoi lieve Sophie en Luc,
    Leuke verhalen! We hopen dat jullie laatste dag nog leuk was en een hele goede reis terug, het was fijn dat jullie hier waren! Lieve groetjes vanuit een nu veel kouder PEI, Serge en Fiep